Apa vindeca si previne boli

“Nu esti bolnav, esti insetat. Nu trata setea cu medicamente”. Acest sfat apartine lui Fereydoon Batmanghelidj, un medic de origine iraniana care a profesat ani indelungati in Marea Britanie. Timp de citeva zeci de ani, el a studiat efectele si beneficiile apei asupra organismului uman. Toata cunoasterea acumulata de el in acesti ani poate fi rezumata in citatul de mai sus, care ii si apartine defapt.

De ce este asa importanta apa pentru organismul nostru? Apa este elementul de baza care sustine toate formele de viata. Muschii care pun in miscare corpul nostru sint formati in proportie de 75% din apa. Singele, care transporta nutrienti, contine 82% apa. Plaminii care asigura oxigenul necesar functionarii organismului sint formati 90% din apa. Creierul este 75% apa, chiar si oasele sint 25% apa.

Este lesne de inteles rolul apei in organism. Asadar, sanatatea noastra depinde de cantitatea si calitatea apei pe care noi o bem. Deshidratarea corpului poate produce dureri si multe boli, care pot fi evitate printr-un consum suficient de apa.

Apa si sanatatea

Cind ne confruntam cu anumite simptome, ne grabim sa punem diagnostice si sa luam medicamente. In multe situatii, poate fi vorba doar de o deshidratare locala sau generala a corpului. Medicamentele luate in pripa pot complica lucrurile.Arsurile la stomac indica o deficienta de apa in partea superioara a tractului gastrointenstinal. Tratarea acestor arsuri cu anti-acide sau alte medicamente nu rezolva deshidratarea. Din contra, daca arsurile persista, se pot dezvolta boli grave, mai ales daca nu se iau masuri impotriva deficitului de apa.

Durerile de spate pot indica o deshidratare la nivelul coloanei vertebrale. Durerile de inima pot indica o deshidratare pe axa inima-plamini. Durerile de cap pot fi un semn ca exista deficit de apa la nivelul creierului si al ochilor. Durerile provocate de colitele intestinale pot indica o deficienta de apa in intestinul gros. Durerile se pot asocia cu constipatia, deoarece, din cauza lipsei de apa, intestinul nu mai este suficient lubrefiat.

Astmul pare a fi provocat tot din cauza deficitului de apa. Hipertensiunea reprezinta o manifestare a organismului in fata deshidratarii generale. Din cauza lipsei de apa, vasele sangvine nu mai pot asigura celulelor hidratarea necesara, asa ca presiunea in vase este crescuta pentru a se mari fortat debitul de singe. In aceasta situatie, daca s-ar bea apa suficienta si s-ar asocia si putina sare, presiunea singelui ar reveni la normal.Deshidratarea poate favoriza si aparitia diabetului si poate duce la cresterea nivelului de colesterol. Toate aceste se pot intimpla din cauza unui consum redus sau insuficient de apa.

Consumul normal de apa

Din cauza activitatilor zilnice, un om pierde din organism, in medie, intre 3 si 5 litri de apa pe zi, prin urina, transpiratie, expiratie, etc. Pierdem in jur de 1-2 litri de apa doar prin respiratie. Exercitiile fizice, transpiratia, temperaturile ridicate pot contribui la cresterea volumului de apa pierdut zilnic.
Cel mai adesea pierdem multa apa prin transpiratia generata de efortul fizic sau caldura excesiva. Cele mai expuse persoane la deshidratare sint copii, batrinii si sportivii. Ei nu-si dau seama de semnalele deshidratarii.

In general, daca ajungem sa ne fie sete asta inseamna ca celulele noastre sint deja deshidratate. Uscarea gurii este semnul deshidratarii majore. Pentru a fi sigur ca nu esti deshidratat urmareste culoarea urinii. Daca aceasta este limpede si necolorata inseamna ca ai un corp suficient de hidratat. Urina galbena arata un anumit grad de deshidratare iar cea portocalie sau bruna indica o deshidratare severa.Ca efect al deshidratarii, se instaleaza oboseala, pielea se usuca, cantitatea de urina scade, mucoasele din gura si nas se usuca iar presiunea singelui se modifica. Stresul, durerile de cap, durerile de spate, alergiile, astmul, hipertensiunea si alte probleme de sanatate apar din cauza Deshidratarii Cronice Neintentionate. Asadar, cita apa sa bem si cind? Necesarul de apa se calculeaza in functie de greutatea organismului. Va puteti calcula automat cita apa trebuie sa beti zilnic, introducindu-va greutatea in caseta de mai jos si executind un simplu clic pe butonul “Calculeaza”

Trebuie sa aveti in vedere ca daca aveti o slujba care va solicita fizic, daca vremea este caniculara sau daca beti cafea si alcool in cantitati mai mari, necesarul de apa trebuie sa fie ceva mai mare decit cel rezultat in urma calculului de mai sus. ATENTIE! Ca si multe alte lucruri, apa in EXCES poate dauna organismului.

Ce trebuie sa bem si ce sa nu bem? Ideal este sa beti apa pura, apa plata sau de izvor. Sucurile contin cantitati de zahar si substante care dau arome artificiale care nu sint bune pentru sanatate. Ceaiurile, cafeaua, unele bauturi alcoolice contin apa dar sint si diuretice si elimina rapid apa din corp. In plus, pot contine agenti dezhidratanti. Nu inseamna ca trebuie sa le evitati total. Puteti sa le beti ocazional daca obisnuiti sa beti apa suficienta.

Apa de la robinet este buna, in lipsa de altceva. Este prea tratata si circulata prea mult prin conducte. Ar fi mai buna daca ar fi filtrata sau fiarta si racita. Exista filtre in comert care pot fi instalate la robinetul din bucatarie. Apa imbuteliata ar trebui sa fie, cel putin teoretic, mai buna pentru ca este imbuteliata direct de la sursa naturala. Apa de izvor ar trebui analizata sa se vada exact ce contine (minerale, etc.) si in ce concentratie.

Cind sa bem apa? Nu trebuie sa asteptam sa ni se faca sete pentru a bea apa. Dimineata cind ne trezim este bine sa bem un pahar mare de apa, deoarece corpul nostru contine multe toxine si este deshidratat. Beti apa inainte si dupa masa, cu jumatate de ora inainte si dupa ce mincati. Asta va va ajuta mult digestia dar si ficatul si rinichii. Chiar si inainte de culcare este bine sa beti un pahar cu apa.

Obisnuiti-va sa aveti o sticla cu apa peste tot unde va duceti: la serviciu, in masina, la sala de fitness, etc. Beti un litru de apa la fiecare 60 de minute de efort fizic. Este important sa echilibrati consumul de apa cu necesarul de sodiu. Este recomandat sa consumati un sfert de lingurita de sare la un litru de apa. Sarea trebuie sa fie de mare.

Asadar, apa ne poate ajuta sa ne vindecam si, cu siguranta, ne poate feri de anumite boli. Nu mergeti pe ideea ca “nu beau apa pentru ca nu mi-e sete”. Un corp hidratat este mai sanatos si mai aratos.

Adauga un comentariu

Trebuie sa te autentifici pentru a adauga un comentariu.