Ce sa mancam pentru a avea ochii sanatosi

Pentru a functiona normal, ochii nostri au nevoie de anumite vitamine si minerale pe care le putem asigura printr-o alimentatie potrivita.

Vitamina A

Vitamina A face parte din categoria antioxidantilor. Antioxidantii au un rol esential in buna functionare a sistemului imunitar. Ei ajuta la prevenirea cancerului, a bolilor de inima dar si a bolilor de ochi precum degenerescenta maculara sau cataracta. Vitamina A se regaseste in concentratii mari in morcovi (cruzi, fierti sau sub forma de suc), spanac, mango, spanac, caise sau suc de rosii. Si din alimente de origine animala ne putem asigura vitamina A. Cele mai indicate sint ficatul si carnea de vita si pui, ouale si laptele.

Vitamina C

Un alt antioxidant foarte necesar pentru organism. Vitamina C mentine sistemul imunitar in stare buna, intareste muschii si oasele, contribuie la sanatatea dintilor si a gingiilor si, in general, reduce riscul aparitiei multor boli, printre ele vorbim si despre degenerescenta maculara si cataracta. Surse de vitamina C sunt fructele si legumele urmatoare: goji, portocale, papaya, mere, capsuni, grepfruit, pepene, broccoli, ardei gras, rosii, mango, cartofi, varza, spanac, lamaie, varza, afine.

Vitamina E

Vitamina E este un alt antioxidant bun la toate. Ajuta la prevenirea sau reducerea riscului de aparitie a bolii Alzheimer, a bolilor coronariene si a diferitelor tipuri de cancer. In privinta ochilor, vitamina E ajuta la prevenirea sau intirzierea dezvoltarii cataractei. Aceasta vitamina o putem gasi in migdale, nuci, arahide, fistic, in uleiurile de germeni de griu, sofranel, porumb, soia si in legume cu frunze verzi precum:spanac, brocoli, salata, papadie.

Zinc

Zinc, precum si seleniul, sint doua minerale foarte benefice pentru sanatatea ocilor. Ele au rolul de a ajuta organismul sa asimileze antioxidantii despre care am vorbit mai sus. Cel mai bogat aliment in zinc sint stridiile. Cum nu putem minca asa ceva in fiecare zi, avem la dispozitie si alte alimente cu continut de zinc: carnea de vita si porc, fasole, naut, nuci, migdale, mazare sau lapte.

Seleniu

Seleniul il putem procura din nuci, carne de peste de ton, carne de vita, de pui sau curcan, macaroane cu brinza, spaghete, paine, nuci, oua sau fulgi de ovaz.

Retineti ca vitaminele se regasesc in concentratii mai mari in fructele si legumele crude si in concentratii mai reduse in cele fierte, congelate, conservate sau uscate. De asemenea, exagerarea poate dauna sanatii dumneavoastra. Morcovii sint foarte bogati in vitamina A, stridiile contin o mare concentratie de zinc. Daca vom minca zilnic citiva morcovi sau stridii am putea sa ne facem mai mult rau decit bine.

Adauga un comentariu

Trebuie sa te autentifici pentru a adauga un comentariu.